چرا مردم حرف هاشمی را قبول دارند؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 399
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 53
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 801
:: بازدید ماه : 5070
:: بازدید سال : 18787
:: بازدید کلی : 212853
نویسنده : عليرضا
جمعه 3 خرداد 1392



چرا مردم حرف هاشمی را قبول دارند؟

تلقي‌اي که بين توده مردم وجود دارد این است كه دراين مملكت هاشمي همه كاره است.اگراميدي هم به گشايشي در كارهاي كشورباشد بايد هاشمي آستين بالا بزند.شما با اين حرف چقدر موافق هستيد؟ حتي يادم هست قبل از اينكه آمريكا به عراق حمله كند، چندنفر از مردم عادي مي‌پرسيدند كه آيا به ايران هم حمله مي‌شود؟ مي‌گفتيم نمي‌توان پيش‌بيني كرد. مي‌گفتند: اگر هاشمي بخواهد، نمي‌شود!

hashemirafsanjani.ir - آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه انتقادی و 16 ساعته کیهان با ایشان به این سوال که "چرا مردم می گویند در این مملکت هاشمی همه کاره است؟" پاسخ داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن این سوال و پاسخ بدین شرح است:

* تلقي‌اي كه در بيرون بين توده مردم وجود دارد اين است كه در اين مملكت هاشمي همه كاره است. گرفتاري‌ها زير سر اوست و اگر اميدي هم باشد به اينكه گشايشي در كارهاي كشور بشود، باز بايد هاشمي آستين بالا بزند. اين تحليل هم وجه مثبت و هم وجه منفي دارد. شما با اين حرف چقدر موافق هستيد؟ حتي يادم هست قبل از اينكه آمريكا به عراق حمله كند، چندنفر از مردم عادي مي‌پرسيدند كه آيا به ايران هم حمله مي‌شود؟ مي‌گفتيم نمي‌توان پيش‌بيني كرد. مي‌گفتند: اگر هاشمي بخواهد، نمي‌شود. ولي اگر هاشمي نخواهد، حتماً به ايران حمله مي‌شود! اولاً چرا اين‌گونه تلقي وجود دارد و ثانياً بنظر خودتان چقدر با واقعيت امر تطابق دارد؟

- تبليغات منفي و خصومت‌هاي استكبار و ضدانقلاب زياد است. از اول انقلاب تا 5-6 سال قبل واقعاً در امور مهم كشور و گره‌گشايي‌ها و حل مسايل خيلي موثر بودم. قبل از انقلاب جزو پيشتازهايي بودم كه مسايل انقلاب را خيلي پيگيري مي‌كردم. بعد از انقلاب همه وقت و شبانه‌روز و هر جا كه لازم داشتند، مرا فرستادند. زماني در وزارت رياست مجلس بروم، مرا فرستادند. رياست جمهوري هم به همين شكل بود. غير از مسئوليتهاي خودم، به ديگران هم هر جا مي‌توانستم، كمك مي‌كردم. تا مقطعي نسبتاً اين گونه بود. ولي از وقتي كه از رياست جمهوري آمدم، سعي مي‌كنم كمتر در امور دخالت كنم. الان مي‌بينيد كه مثلاً من در دولت، مجلس، شوراي اقتصاد و كارهاي نظامي تأثير مهمي ندارم. عملاً نيستم، ولي نظراتي دارم كه به آنها مي‌گويم. براي كارهايي كه مجمع دارد، مؤثر هستم و اين مسئوليتم است. در جاهايي هم اگر نياز پيدا كنند که مشورت كنند و يا من احساس كنم كه بايد با آنها مشورت كنم، يا مثل همين مسايل خارجي كه پيش مي‌آمد، اگر كمك كنم، گره‌اي باز مي‌شود، اين كار را مي‌كنم.

منبع: کتاب بی پرده با هاشمی رفسنجانی / ناشر: کیهان/1382
 




:: برچسب‌ها: كيهان-هاشمي-رد صلاحيت-كمرنگ شدن حماسه سياسي ,
:: بازدید از این مطلب : 1678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
عشق = سيد محمد خاتمي
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه